Dari egm hinggalah mesyuarat khas, pas masih lagi retak. Biarpun ramai yang mengatakan Bahawa tok guru tidak mungkin sanggup berbuat demikian melainkan Ada tangan-tangan yang kotor dibelakangnya. Entahla. Saya tidak berani untuk komen. Mungkin pembaca boleh ke blog nik abduh untuk mengetahui dengan lebih lanjut.
Persoalan yang timbul di benak pemikiran saya adalah ke mana hilangnya tarbiyah yang pas sering laungkan dahulu. Sudah kemana pas buang kitab maza yaq ni yang menjadi antara kitab asas rujukan pas. Kemana pula tok guru Hadi buang fiqh Harakah yang beliau sendiri karang? Atau perlu sahaja Kami ambil segala buku yang mengajar Kami tentang Adab dalam jamaah Dan buang ke dalam laut? Lantaran sikap meraka yang kini amat mengecewakan.
Baik tgna atau tghh, ke dua2nya adalah tokoh. Dan sebagai tokoh, mereka seharusnya lebih tahu di mana adab, di mana ruang muzakarah…atau mereka masih perlu diingatkan oleh Kami yang junior untuk membuka semula maza yaq ni untuk mengajarkan mereka tentang adab berjamaah? Jangan sampai golongan tariqat, Syiah bertepuk tangan melihat dua tokoh sunnah ini bercakaran sesama sendiri… Untuk pejuang sunnah kenapa pula mendiamkan diri? Kenapa tidak galak menasihatkan dua tokoh ini agar bersatu seperti anda galak menyuruh mereka bersatu dengan umno? Mereka berdua kan saudara se-Islam juga? Atau anda sedang membilang hari menunggu kehancuran jemmah yang membawa islah ini Dan bersorak bersama umno dengan habuan yang mengeyangkan?

Abuhasif Sedang berdoa agar di selamatkan pas dari pepecahan. Amin