Aku capet dengan progam besar ini. Bukan sekadar itu sahaja, program besar ini bertindih dengan beberapa lagi program yang tidak kurang besarnya. Semuanya menyebabkan jadual hidup aku sedikit kelam kabut. Namun dalam kepenatan mengendalikan dua program sekali gus ini ada manisnya.

Program daurah menghimpunkan para pendokong tajdid. Segar dengan ilmu malah erat dengan ukhuwah. Mungkin hari pertama aku sendiri kurang serasi, dan seperti biasa aku akan cuba membuat semua “happy” dengan caraku.

Tak sia-sia berhempas pulas dengan abusyuib mengemudi program yang panjang ini. Tapi bila sudah berakhir aku dapat rasakan singkatnya pertemuan dengan anak muda yang bersemangat waja.

Penghargaan aku pada semua yang hadir, terima kasih kerana sanggup “dikuarantin” selama 24 hari di bumi mengkuang yang indah ini. Biarpun suasananya kampung tapi ia amat mendamaikan!

Pada Abusyuib terima kasih kerana berjaya bersusah bersama. Kepada peserta, pengharapan besar buat semua agar bergerak dan berkerja untuk dakwah tercinta. Aku bawakan kenangan untuk memadam rindu…